Stan istniejący – główne argumenty za budową obwodnicy Pińczowa. 30 lipca 2017 Przemek DawidGalerie No Comments Mapa z zaznaczonymi miejscami wykonania zdjęć. Celem budowy obwodnicy Pińczowa jest poprawa obsługi komunikacyjnej miasta przez wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza centrum oraz poprawę jego połączeń transportowych z innymi ośrodkami regionalnymi Główną infrastrukturę komunikacyjną tworzą DW 766 i DW 767 Wśród problemów komunikacyjnych gminy szczególnie uciążliwy jest brak obwodnicy Pińczowa, która wyprowadzałaby ruch tranzytowy z centrum na obrzeża miasta. Średnio rozwinięta infrastruktura techniczna jest jedną z głównych i najpoważniejszych barier rozwojowych Na odcinku DW 766 SDR ogólny (dla Generalnego Pomiaru Ruchu z 2010) wynosi 4281 poj./dobę (w tym ruch pojazdów ciężkich i autobusów 683 poj./dobę). DW766 na terenie gminy Pińczów ma długość 9 km i łączy DK73 w Morawicy z DW768 w Węchadłowie Koniec projektowanej obwodnicy jest projektowany w KM 2+462 DW 767 (Pińczów – Busko-Zdrój) Wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza miasto, a także likwidacja kolein, poprawa nośności dróg, zapewnienie odpowiedniej jakości poboczy, chodników, zatok autobusowych oraz zjazdów indywidualnych wpływają nie tylko na komfort poruszania się po drogach, ale także minimalizują ryzyko wystąpienia kolizji i wypadków drogowych. W ramach zadania zostaną wykonane miejsca postojowe dla samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, stanowisko do ważenia pojazdów, stacja meteo. Przyroda oraz krajobraz tego obszaru chronione są w ramach Zespołu Parków Krajobrazowych Ponidzia obejmujących następujące Parki: Nadnidziański, Kozubowski i Szaniecki. Projektowana trasa obwodnicy miasta Pińczów przecina fragmenty powierzchniowych form ochrony przyrody W ramach zadania zostaną wykonane miejsca postojowe dla samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, stanowisko do ważenia pojazdów, stacja meteo. Budowa obwodnicy Pińczowa przyczyni się do wzrostu atrakcyjności turystycznej miasta W 1701 na 100-lecie istnienia ordynacji pińczowskiej ufundowano kolonię akademicką pod zarządem Akademii Krakowskiej. W latach 1757–1761 uczył się w niej Hugo Kołłątaj. W początkach miasta Pińczów okoliczni mieszkańcy zajmowali się głównie rolnictwem, sadownictwem, uprawą winnej latorośli oraz hodowlą bydła. Winnice spotyka się tu do dziś. Kościół św. Jana Ewangelisty w Pińczowie – kościół farny pw. św. Jana Ewangelisty usytuowany w centrum Pińczowa, na rogu Rynku. Wchodzi w skład dawnego zespołu klasztornego oo. paulinów. Przed kościołem ulokowana jest barokowa dzwonnica z lat 1685-1691 z zachowanymi dzwonami gotyckimi, w tym z jednym ufundowanym przez biskupa Zbigniewa Oleśnickiego. W kościele pochowany jest Jan Łaski, pastor i teolog protestancki, działacz polskiej reformacji. Tzw. Biblia Brzeska ukazała się w 1563 r. Od miejsca w którym wykonano tłumaczenie bywa nazywana Biblią Pińczowską Rozpoczęta w 1957 roku odbudowa Pińczowa po zniszczeniach wojennych jako materiał podstawowy do wznoszenia budynków wzięła wapień pińczowski Stąd popularne w pewnym okresie określenie Pińczowa jako „Białe Miasto”[5] od chrakterystycznej białej, brudno-białej lub beżowej barwy Kolejka wąskotorowa Ciuchcia "Expres Ponidzia" działa nieprzerwanie od 1992 roku i stanowi jeden z największych skarbów i atrakcji turystycznych ziemi świętokrzyskiej, przyciągając turystów z Polski i zagranicy.